حساسیت دندان هنگام جویدن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1400
بازدید : 295
نویسنده : mozhgan

حساسیت دندان هنگام جویدن اغلب یکی از اولین شاخص های یک مشکل بهداشت دهان است و نباید نادیده گرفته شود. درمان دندانپزشکی ترمیمی می تواند علت اصلی حساسیت دندان را در هنگام جویدن،

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دیمون چیست؟

چه چیزی باعث حساسیت دندان هنگام جویدن می شود؟ 

حساسیت دندان، که می تواند به ناگهانی و گاهی اوقات درد شدید درد در دندان ها اشاره کند، نشانه ای شایع از مشکلات بهداشت دندانی است، به ویژه هنگامی که هنگام جویدن احساس می شود. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا در هنگام جویدن حساسیت دندان ممکن است رخ دهد، از جمله:

عفونت کانال ریشه: یک عفونت باکتریایی عصب، بافت پالپ و عروق خونی در داخل دندان قرار دارد. عفونت کانال ریشه بسیار دردناک است زیرا به طور مستقیم بر عصب دندان تاثیر می گذارد که حساسیت دندان را تنظیم می کند. عفونت های کانال ریشه ممکن است منجر به درد دائمی، سوزش، و یا ممکن است تنها زمانی که فشار به دندان آسیب دیده اعمال می شود آسیب می رساند.

آبسه: یک عفونت کانال ریشه ای درمان نشده یا پیشرفت بیماری لثه می تواند منجر به تشکیل یک آبسه در اطراف ریشه های دندان شود. ابسسها جثه ای دردناک و پررنگ هستند که اغلب هنگام جویدن صدمه می بینند و می توانند باعث بوجود آمدن ناحیه قرمز چهره یا فک شود.

پوسیدگی دندان: پوسیدگی دندان بدون درمان و حفره های دندانی یکی دیگر از علل رایج دندان ها هنگام جویدن است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

درمان حساسیت دندان هنگام جویدن

اولین گام برای درمان حساسیت دندان هنگام جویدن، تعیین علت اصلی آن است. یک معاینه دندانپزشکی کامل می تواند به دقت علت حساسیت دندان کمک کند تا درمان مناسب انجام شود، مانند:

درمان کانال ریشه: حساسیت دندان ناشی از عفونت های کانال ریشه اغلب از درمان کانال ریشه بهره مند می شود. در طی درمان کانال ریشه، بافت های آلوده از دندان حذف می شوند، از جمله عصب آسیب دیده، و دندان کاملا تمیز می شود.

پر کردن دندان: پرکننده های قدیمی یا حفره های جدید را می توان با پر کردن دندان های دندان درمان کرد تا ساختار، سلامت و ظاهر دندان ها را بازگردانند.

استخراج دندان: متاسفانه بعضی از دندان ها ممکن است برای درمان با درمان های فوق از بین بروند و ممکن است نیاز به بازسازی بهداشت دهان و دندان داشته باشند. اگر استخراج مورد نیاز است، گزینه های بسیاری برای بازگرداندن دندان های از دست رفته، مانند درمان ایمپلنت دندان وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مو رد سایر خدمات دندانپزشکی ارتودنسی و زیبایی مثل ( لمینت دندان، بلیچینگ دندان و....) می توانید به سایت بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه  کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com